نکات لازم برای مقاله‌هایی که برای انتشار پذیرش شدند

 هزینه انتشار مقاله یک میلیون تومان می‌باشد. 

فرمت مقاله

علاوه بر رعایت موارد ذکر شده به هنگام بارگزاری مقاله مقاله‌هایی که برای انتشار پذیرش شدند باید موارد زیر را در مقاله خود لحاظ کنند. تمام مقاله‌ها باید دارای عناصر مهم و ضروری شامل چکیده مقدمه ادبیات و پیشینه تحقیق روش تحقیق تجزیه و تحلیل داده‌ها نتایج و بحث نتیجه گیری سپاسگزاری (در صورت نیاز) و منابع باشد و ارجاعات درون متنی و منابع را به سبکAPA نگارش کنند. 

نگارش بخش خلاصه انگلیسی مقاله

تمام مقاله‌های منتشر شده در فصلنامه به همراه خلاصه انگلیسی که شامل چکیده و کتابشناسی مقاله است منتشر می‌شود. نویسندگان باید چکیده مقاله خود را با واژگان و انگلیسی صحیح بنویسند و برای اطمینان این بخش را به فرد متخصص آن واگذار نمایند و براساس شیوه‌نامه زیر تنظیم نماید. تمامی هزینه‌های این بخش به عهده نویسنده می‌باشد.

جداول اشکال و نمودارها

1. تمامی جداول و اشکال و نمودارها باید به صورت جداگانه شماره‌گزاری شود و برای هر کدام عنوان درج شود. عناوین جداول در بالای جدول و عناوین اشکال و نمودارها در زیر آنها درج می‌شود.

2. جداول باید تایپ شده باشد. نویسندگان باید از درج جداول به صورت عکس در متن خودداری کنند.

3. تمامی نمودارها باید در برنامه اکسل ترسیم و علاوه بر اینکه در مقاله درج شده است به صورت فایل جداگانه و در فایل اکسل نیز ارسال شود.

4. تمامی عکسها علاوه بر اینکه در متن مقاله درج شده است به صورت جداگانه و با کیفیت بالا و با رزولوشن 300 dpi و با فرمت jpg نیز ارسال شود.

5. نکات توضیحی را به صورت پاورقی روی عنون جدول یا نمودار درج نکنید. بهتر است به صورت توضیح در زیر جدول یا شکل درج نمایید.

6. عنوان شکل نباید در فایل تصویری باشد و باید در فایل متن مقاله نوشته شود.

7. تمامی اشکال در متن فارسی باید دارای جملات و واژه‌های فارسی باشد.

8. مشابهت یابی در سایت ایران داک طبق دستورالعمل انجام شود و گزارش آن بارگزاری شود. 

9. فرم تعارض منافع و اصالت مقاله نیز به هنگام بارگزاری مقاله در سایت تکمیل و ارسال شود. 

10.نمونه چکیده مبسوط و منابع فارسی به انگلیسی تقدیم میشود 

10. هزینه انتشار مقاله یک میلیون تومان می‌باشد.

 

رفرنس دهی به منابع مورد استفاده

اطلاعات در منابع باید به صورت کامل ذکر شود و هر جا که لازم است باید نام نویسندگان عنوان کتاب عنوان فصل کتاب عنوان مقاله سال انتشار شماره جلد شماره ویرایش و علی‌الخصوص ذکر doi بسیار روری است.

بعد از اینکه مقاله برای پذیرش تایید شد نویسندگان موظف هستند منابع را به سبک apa نگارش کنند و اطلاعات کامل هر منبع را ذکر کنند.

تمامی مقاله‌های فارسی و انگلیسی در صورتی که doi دارند باید ذکر شود. در غیر این صورت لینک منبع درج گردد.

هر منبع باید به صفحه اینترنتی خود هایپرلینک شود.