- پیراوی ونک، مرضیه(1389). پدیدار شناسی نزد مرلوپونتی. چاپ اول ، آبادان: نشر پرسش.
- جُمادی،سیاوش(1385)،«زمینه و زمانه پدیدار شناسی،جستاری در زندگی و اندیشه های هوسرل و هایدگر»،چاپ اول، تهران،انتشارات ققنوس.
- حاجی حسینی، حمیدرضا(1396).«فیلم کالت ایرانی:بررسی تطبیقی تعاریف فیلم کالت بافیلم های سینمای ایران».ماهنامه دنیای تصویر. شماره 276.مرداد ماه.صص 93-89 .
- حاجی حسینی،حمیدرضا(1396).«فرقه ی فیلم بازها:گفتگو با فرزاد موتمن درباره فیلم کالت و فرهنگ فیلمبینی».ماهنامه دنیای تصویر.شماره 276.مرداد ماه.صص 29-27.
- خوش بخت،احسان(1392).« علیه ملال: یک بار برای همیشه،فیلم کالت چیست؟». ماهنامه فیلم. شمارهی ویژه بهار(458).صص99-97.
- دارتیک، آندره(1375). پدیدار شناسی چیست؟. ترجمه محمود نوالی، چاپ اول ، تهران: انتشارات سمت.
- رحمتی، شهزاد(1392).«در مرز مبهم عشق و نفرت: همه چیزدرباره فیلم «کالت»، توضیح ها و ابهام ها. ماهنامه فیلم. شمارهی ویژه بهار(458).ص88.
- رحمتی، شهزاد(1392).«زیبایی در نگاه بیننده است: فیلم کالت؛تعریفها و مصداقها».ماهنامه فیلم.شمارهی ویژه بهار(458).صص91-89.
- سوانه، پی یر(1391). مبانی زیبا شناسی. ترجمه محمد رضا ابوالقاسمی، چاپ دوم، تهران: نشر ماهی.
- سوئینی،کوین و.(1388). تداوم دید: ظهور دوباره نظریههای پدیدارشناختی فیلم. ترجمه مراد فرهادپور، فصلنامه ارغنون ویژه نظریه فیلم، شماره 23(بهار)، 128-113.
- شارف ، استفان (1382). عناصر سینما:درباره نظریه تاثیر زیباییشناسی سینمایی. ترجمه محمد شهبا و فریدون خامنه پور، چاپ دوم ، تهران: انتشارات هرمس.
- ضابط جهرمی، احمد(1389). زیبایی شناسی، تاریخ و نظریه های تدوین فیلم(1930-1895).چاپ دوم، تهران: انتشارات دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.
- کارمَن، تیلور(1390). مرلوپونتی. ترجمه مسعود عُلیا، چاپ اول، تهران: نشر ققنوس.
- کازِبیه،آلن(1388).پدیدارشناسی و سینما.ترجمه علاء الدین طباطبائی، چاپ اول ،تهران: نشر هرمس.
- گیلمور و دیگران(1391). مرلوپونتی ستایشگر فلسفه. ویراسته تیلور کارمن و مارک بی.ان.هنسن، ترجمه هانیه یاسری، چاپ اول، تهران: نشر ققنوس.
- میراحسان،میراحمد(1383).پدیدار و معنا در سینمای ایران.تهران:بنیاد سینمایی فارابی.
- Aftab, Kaleem (2010). Scholar Devises Equation for Determining a Cult Film. The Independent. http://www.independent.co.uk/arts- entertainment / films /features/scholar -devises-equation-for-determining-a-cult-film-2155417.html. Retrieved 28 May 2017.
Briggs, Joe Bob (2008). Cult Cinema: A Critical Symposium. Cineaste ,34 (1): 43–44.-
http://www.jstor.org/stable/41690732?seq=1#page_scan_tab_contents. Retrieved 28 May 2017.
- Chopra‑Gant, Mike (2010). Dirty Movies, or: Why Film Scholars Should Stop Worrying About Citizen Kane and Learn to Love Bad Films (PDF). Participations(Journal of Audience and Reception Studies) 7(2), 292-315. http://www.participations.org/Volume%207/Issue%202/chopra.htm. . Retrieved 10 Apr. 2017.
- Chriss, James J.(1993). Durkheim's Cult of the Individual as Civil Religion(PDF). Sociological Spectrum,13(2), 1-26. https://engagedscholarship.csuohio.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1098. Retrieved 10 Apr. 2017.
- Dowling, Stephen (2003). When a Cult Film's Not a Cult Film. BBC News. http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/3152596.stm. Retrieved 19 Aug. 2016.
-Haigh, Ian (2010). What Makes a Cult Film?. BBC News Magazine.
. Retrieved 19 Aug. 2015. http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/8640334.stm
- Hollows, Joanna (2003). The Masculinity of Cult. In Jancovich, Mark; Reboll, Antionio Lázaro; Stringer, Julian; Willis, Andy. Defining Cult Movies: the Cultural Politics of Oppositional Taste. Manchester: Manchester University Press..
- Jancovich, M. (2002), Cult Fictions: Cult Movies, Subcultural Capitals and The Production of Cultural Distinctions, Cultural Studies, 16(2), 306-322. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09502380110107607. Retrieved 19 Aug. 2015.
- Martin, Adrian (2008). What's Cult Got to Do with It? In Defense of Cinephile Elitism. Cineaste, Winter 2008, 34 (1), cited by Dan Bentley-Baker. What Is Cult Cinema?. Bright Lights Film Journal .http://brightlightsfilm.com/what-is-cult-cinema-a-checklist/#.VhjCVW7psxJ. Retrieved 18 Sep. 2015.
- Mathijs,Ernest &Mendik,Xavier(2008).The Cult Film Reader. England:Open University Press.
Palopoli, Steve (2002). The Last Cult Picture Show. Metro Silicon Valley. -
http://www.metroactive.com/papers/metro/07.25.02/lebowski1-0230.html. . Retrieved 13 Jun. 2015.
- Pearson, Roberta E. (2003). Kings of Infinite Space: Cult Television Characters and Narrative Possibilities. Scope (Nov), https://www.nottingham.ac.uk/scope/documents/2003/november-2003/pearson.pdf.Retrieved 20 Dec. 2015.
- Reed, Jim (2014). Film Scene: Lucas offers an odd one-two film punch. Savannah Morning News. http://savannahnow.com/do/2014-04-10/film-scene-lucas-offers-odd-one-two-film-punch. Retrieved 5 Nov. 2015.
- Schneider,Steven J. (2010).101 Cult Movies You Must Seen Before You Die.London(UK):Quintessence
- Shiel, Mark (2003). Why Call them "Cult Movies? American Independent Filmmaking and the Counterculture in the 1960s". Scope (University of Nottingham), May.
https://web.archive.org/web/20130623142737/http://www.scope.nottingham.ac.uk/article.php?issue=may2003&id=260§ion=article. Retrieved 5 Nov. 2015.
- Sobchack, Vivian (2009), Phenomenology , TheRoutledge Companion to Philosophy and Film, Livingstone, P & C. Plantinga (Eds.), Routledge, UK and USA,:435-445.