1- اسمیت، فیلیپ(1383) درآمدی بر نظریه فرهنگی، ترجمۀ حسن پویان، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، مرکز بین المللی گفتگوی تمدنها.
2- باوندیان، علیرضا(1387) تأملات فرهنگی و هنری، مشهد: شاملو، چاپ اول.
3- بوردیو، پی یر(1390) تمایز: نقد اجتماعی قضاوتهای ذوقی، ترجمۀ حسن چاوشیان، تهران: نشر ثالث، چاپ اول.
4- توسلی، غلامعباس و مرشدی، ابوالفضل(1385) «بررسی سطح دینداری و گرایش دینی دانشجویان، مطالعه موردی: دانشگاه صنعتی امیر کبیر»، مجلۀ جامعه شناسی ایران، دورۀ هفتم، شمارۀ4، صص118-96.
5- بشیر، حسن و بصیریان جهرمی، حسین(1384) فرهنگ رسانه ای و سیاست فرهنگی، مطالعه تطبیقی در کشورهای توسعه یافته و کمتر توسعه یافته، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، ص 161-139.
6- جلائی پور، حمیدرضا(1386) «نقد اجتماعی روشن فکری دینی در ایران»، فصلنامۀ انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، صص78-51.
7- جمشیدیها، غلامرضا و طلوعی، وحید(1388) «ملاحظه ای تاریخی دربارۀ مناسبات جامعه شناختی نهادهای دین و هنرها»، جامعه شناسی هنر و ادبیات، سال اول، شمارۀ 2، صص35-7.
8- خادمی، ح.، (1388)، بررسی ویژگیهای پدیده اجتماعی موسیقی رپ فارسی و میزان محبوبیت آن در ایران با تاکیدبر جوانان 12 تا 29 ساله شهر تهران، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال پنجم، شماره 16، ص55-25.
9- خرازی محمد وندی آذر، زهرا(1386) دیبلماسی رسانه ای رویکرد پسامدرنیسم در روابط بین الملل نسبت به تأثیرات نوین بر دیبلماسی، فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی، سال سوم، شماره 15، ص61-39.
10- دیلینی، تیم(1388) نظریه های کلاسیک جامعه شناسی، ترجمۀ بهرنگ صدیقی/وحید طلوعی، تهران: نشر نی، چاپ دوم.
11- دورکیم، امیل و تامپسن، کنت(1388) جامعه شناسی، ترجمۀ شهناز مسمی پرست، تهران: نشر نی، چاپ اول.
12- دادگران، محمد(1387)، مبانی ارتباطات جمعی، انتشارات فیروزه، چاپ یازدهم.
13- رحمتی، محمد مهدی و مرادی سجاد(1389) «توزیع اجتماعی الگوی مصرف(بررسی سلیقه های هنری در شهر تهران)»، جامعه شناسی هنر و ادبیات، سال دوم، شماره1، صص32-5.
14- صانعی، پرویز(1372) جامعه شناسی ارزشها، تهران: کتابخانۀ گنج دانش، چاپ اول.
15- فاضلی، محمد(1386) «تصویری از سبک زندگی فرهنگی جامعۀ دانشجویی»، فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی، سال اول، شمارۀ1، صص198-175.
16- گولد، جولیوس و ویلیام ل. کولب(1384) فرهنگ علوم اجتماعی، ترجمۀ محمد جواد زاهدی و گروهی از مترجمان، تهران: انتشارات مازیار، چاپ دوم.
17- گودرزی، سعید(1388) کاربرد آمار در علوم اجتماعی: همراه با دستورات spss و نحوۀ تفسیر خروجی ها، تویسرکان: دانشگاه آزاد اسلامی(تویسرکان)، تهران: انتشارات جامعه شناسان.
18- محمودی، سید علی(1385) فلسفۀ استقلال نهاد دین، دانش، هنر و ادبیات از دولت، مجموعه مقالات سمینار نقد و بازاندیشی گفتمان دینی، چاپ اول.
19- مریجی، شمس الله(1387) عوامل مؤثر در انحراف از ارزش ها، تهیه کننده: مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، قم: انتشارات دفتر عقل، چاپ دوم.
20- هینیک، ناتالی(1384) جامعه شناسی هنر، ترجمۀ عبدالحسین نیک گهر، تهران: انتشارات آگاه، چاپ اول.
21- همیلتون، ملکم(1389) جامعه شناسی دین، ترجمۀ محسن ثلاثی، تهران: نشر ثالث، چاپ دوم.
22- Devine, Kyle (2011), The Popularity of Religious Music and The Religiosity of Popular Music, Institute of Comparative Studies In literature, Art & Culture, Scottish Music Review, Carleton University, Vol. 2, No. 1, pp 1-22.
23- Lobert, Anja (2012), Fandom as a Religious Form: On The Reception of Pop Music by Cliff Richard Fans in Liverpool, Cambridge University, Vol. 31, pp 125-141.
24- Penman, Joshua. Becker, Judith (2009), Religious Ecstatic, Deep Listeners, and Musical Emotion, Empirical Musicology Review, University of Michigan, Vol. 4, No 2. pp 49-70.
25- Travis Stephen, p., 1999, social, Economic and political As pects of music anddigital media,computer music jurnal, vol. 23, No,1. pp. 49-56.