نوع مقاله : پژوهشی

نویسندگان

1 معاون شهردار

2 کارشناسی ارشد کارآفرینی ازدانشگاه تهران

چکیده

هدف این پژوهش بررسی تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر سواد جنسی زنان تهرانی است. استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای زنان در حوزه سلامت جنسی به علت گمنام بودن کاربر، موضوعات بالقوه حساس و برچسب زننده، بیش از سایر رسانه‌هاست. این پژوهش به روش پیمایشی و با استفاده از تکنیک پرسشنامه انجام شده است. حجم نمونه ۴۰۰ نفر از زنان مراجعه‌کننده به خانه‌‌های سلامت شهرداری که در سرای محلات مستقر هستند، بوده که بااستفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی متناسب با حجم نمونه انتخاب شده‌اند. نتایج پژوهش نشان داد که امروزه رسانه‌های اجتماعی به مهمترین منبع اطلاعاتی و دانش برای مدیریت سلامت جنسی زنان تهرانی تبدیل شده و بین میزان سواد دیجیتال و سواد جنسی آنان رابطه معنی‌دار وجود دارد. افرادی که از رسانه-های اجتماعی برای به اشتراک‌گذاری و بهره‌برداری از اطلاعات سلامت استفاده می‌کردند نسبت به افرادی که اطلاعات سلامتی را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کردند، از کیفیت سلامت جنسی بالاتری برخوردار بودند.

کلیدواژه‌ها

موضوعات