احمدیان، صدیقه؛ افضل طوسی، عفتالسادات؛ و حسامی، منصور (1393)، نقش تعاملی هنر، تجارت و پایگاههای موثر از منظر نشانهشناسی،باغ نظر، شماره 31، سال یازدهم، صص 55-66.
ایرانپور، مینو (1381)،پدیده گالری در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه هنر.
باقری، عبدالعلی؛ افشارمهاجر، کامران؛و زاویه، سعید (1395)،بررسی تطبیقی فرهنگ بصری، در پوسترهای دفاع مقدس و پوسترهای انگلستان در جنگ جهانی اول،باغ نظر، سال سیزدهم، شماره 44، صص 15-26.
بکر، هوارد (1387)،جامعه هنری و فعالیت مشترک برگرفته از کتاب جامعهشناسی هنر، ترجمه علی رامین، تهران: نی.
جعفری، محمدتقی (1381)،زیبایی و هنر از دیدگاه اسلام، چاپ سوم، تهران: موسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری.
جهانشاهی، میثم (1389)،بیتفاوتی سازمانی: بررسی نشانهها، علل و پیامدها به روش گرانددتئوری،تهران: هشتمین کنفرانس بینالمللی مدیریت.
رفیعزاده اخویان، ریحانه؛ جوانی، اصغر؛ صافیان، محمدجواد؛ و شیروانی، محمدرضا (1395)،تبیین هنر واقعیت افزوده و نسبت آن با جهان واقعی،فصلنامه علمی-پژوهشی کیمیای هنر، سال پنجم، شماره 20، صص 19-30.
شادرخ، سارا (1385)، نقش هنرمند در ارتقای سواد بصری جامعه،کتاب ماه هنر، صص 94- 102.
صحافزاده، علیرضا (1389)،هنر هویت و سیاست بازنمایی، چاپ دوم، تهران: نشر بیدگل.
مریدی، محمدرضا؛ تقیزادگان، معصومه (1387)،عرضه و فروش تابلوهای نقاشی در ایران: عوامل اجتماعی موثر بر قیمت تابلوهای نقاشی در نگارخانههای تهران، جامعهشناسی هنر و ادبیات، سال اول، شماره دوم، صص 131-170.
نامورمطلق، بهمن (1388)،عنوانشناسی آثار هنری و ادبی ایرانی، مقالات هماندیشی نشانهشناسی 18، تهران: فرهنگستان هنر.
نعامی، عبدالله؛ مشبکی، اصغر؛ و آتیهکار، غلامرضا (1395)،عوامل موثر در خریدهای لذتباور از راه اینستاگرام،فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال ششم، شماره دوم (21)، صص 1-18.
Bardley, Peter (2015). Instagram: Why do we Post? Thesis for Master of Science. Southern Illinois University Edwardsville.
Barnard, M (1998), Art, design, and visual culture,London: Macmillan.
Blumberg, Nina. Carol (2015). Social Media: Virtual VS. Actual Relations in Post-Internet Art. Thesis for Master of Arts in Art Market. Suny Fashion Institute of Thechnology.
Dauppe, M. A (2011),Critical frameworks for graphic design: graphic design and visual culture. Design Principles andPractices: an International Journal, 5 (5): 489-498.
Morley, D., & Chen, K. H(1996), Stuart Hall: criticaldialogues in cultural studies. London: Routledge.
Postman, N (1985), Amusing ourselves to death: Publicdiscourse in the age of showbusiness London:Heinemann.
Silverman, Lois .H (2010). The Social Work of Museums. London and New York Routeledge.
Visone, Alexia (2015). The Impact of Online and Social Media Platforms in the Market: A case study on Instagram. Thsis for Master of Art Business. Art Business Sotheby’s Institute of Art.
Ward, Sarah. Jo (2016). Understanding contradiction in Times of Change: A CHAT Analysis in an Art Museum. Thesis for degree of Doctorate. University of Washington.
Williams, R (1981), Culture. London: Fontana.