- افتاده، جواد (1394)، تحلیل شبکههای اجتماعی، تهران: انتشارات ثانیه.
- جاوت، گارث و ویکتوریا اُدانل (1390)، تبلیغات و اقناع، ترجمه حسین افخمی، تهران: انتشارات همشهری
- سروی زرگر، محمد (1389)، مصرف در آگهیهای تجاری: یک تحلیل نشانه شناختی، پژوهشهای ارتباطی، سال هفدهم، شماره 1 پیاپی (61)، 92-59.
- عقیلی، سید وحید و مرتضی قاسمزاده عراقی (1394)، رسانههای اجتماعی؛ چیستی، کارکردها و چالشها، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، سال هشتم، شماره اول. صص 36-21.
- منتظرقائم، مهدی و علیاصغر سلیمانیان (1398)، روند بازنمایی سبک زندگی در سریالهای خانوادگی- اجتماعی پربیننده سیمای ج.ا.ا، فصلنامه مطالعات جامعهشناختی، دوره 26، شماره یک، صص 392-367.
- مهدوی کنی، محمد سعید (1387)، مفهوم سبک زندگی و گستره آن در علوم اجتماعی، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، سال اول، شماره یک، صص ۲۳۰ ـ 199.
- ورنر، سورین و جیمز تانکارد (1381)، نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- Alqahtani, Alanood Jassim (2019), A Study on Social Media Advertising Influences on Car Purchases in the Kingdom of Bahrain, International Journal of Innovative Science and Research Technology, Volume 4, Issue 1, Pp: 538-542.
- Gacho Segumpan, Reynaldo and Joanna Soraya Abu Zahari(2023), Mixed Methods Perspectives on Communication and Social Media Research, London and New York: Routledge. (In Persian)
- Hèléne, J. (2008). The power of visual material: Persuasion, emotion and identification. Diogenes. 55. (In Persian)
- Loov thomas & Miegel Fredrik. (1990), The Notion of Lifestyle: Some Theoretical Contributions, in: Nordicom Review, no. l, pp. 21-31. (In Persian)
- Marcella-Hood, Madeleine and Rita Marcella (2021), Purposive and non-purposive information behaviour on Instagram, Journal of Librarianship and Information Science (0), Pp:1-24. (In Persian)
- Michael E. Sobel. Lifestyle and social structure: concepts, definitions, analyses. Front Cover. Academic Press, 1981 - Social Science - 226 pages. (In Persian)
- Sarvari-zargar, Mohammad (1389), Consumption in Commercial Advertisements: A Semiotic Analysis, Journal of Communication Research, Vol. 17, No. 1 (61), Pp: 59-92. (In Persian)
- Alqahtani, Alanood Jassim (2019 ), A Study on Social Media Advertising Influences on Car Purchases in the Kingdom of Bahrain, International Journal of Innovative Science and Research Technology, Volume 4, Issue 1, Pp: 538-542. (In Persian)
- Fiske, John (1385 ), Introduction to Communication Studies, Translated by Mehdi Ghobaraee, Tehran: Bureau of Media Studies and Planning. (In Persian)
- Gacho Segumpan, Reynaldo and Joanna Soraya Abu Zahari(2023), Mixed Methods Perspectives on Communication and Social Media Research, London and New York: Routledge.
- Hèléne, J. (2008). The power of visual material: Persuasion, emotion and identification. Diogenes. 55.
- Jowett, Garth and Victoria O'Donnell ( 1390), Propaganda and Persuasion, Translated by Hossein Afkhami, Tehran: HamshahriPublications. (In Persian)
- Loov thomas & Miegel Fredrik. (1990), The Notion of Lifestyle: Some Theoretical Contributions, in: NordicomReview, no. l , pp. 21-31.
- Mahdavi Kani, Mohammad Saeed (1387), The concept of style of life and its field in social sciences, Journal of Iranian Cultural Research, Vol.1, No.1, Pp: 199-230. (In Persian)
- Marcella-Hood, Madeleine and Rita Marcella (2021), Purposive and non-purposive information behaviour on Instagram, Journal of Librarianship and Information Science (0), Pp:1-24. (In Persian)
- Michael E. Sobel. Lifestyle and social structure: concepts, definitions, analyses. Front Cover. Academic Press, 1981 - Social Science - 226 pages.
- Montazerghaem, Mehdi and Ali Asghar Soleimanian (1398), The Process Of Representation Of Lifestyle In The I.R.I.B Social -Family TV Series, Sociological Review, Vol. 26, No.1, Pp: 367-392. (In Persian)
-Oftadeh, Javad (1394), Social Networks Analysis, Tehran: Sanieh Press. (In Persian)
- Werner J. Severin and James W. Tankard (1381), Communication Theories: Origins, Methods, and Uses in the Mass Media, Translated by Alireza Dehghan, Tehran University Press. (In Persian)