- آقایوسفی، علیرضا و دیگران(1386) روانشناسی عمومی، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
- اتکینسون، ریتال و همکاران (1385). زمینه روانشناسی عمومی، ترجمه حسن رفیعی و همکاران، تهران: رشد.
- تاجیک، محمدرضا (1384). مدیریت بحران؛ نقدی بر شیوههای تحلیل و تدبیر بحران در ایران، تهران: فرهنگ گفتمان.
- پارسا، محمد(1383). زمینه نوین روانشناسی، تهران: بعثت.
- فیست، گرگوری، فیست، جس (1397). نظریه های شخصیت، ترجمه یحیی سید محمدی، تهران: نشر روان.
- دی گاتانو، گلوریا (1394). فرزندپروری در عصر رسانه، ترجمه محمدرضا رستمی و فروغ ادریسی، تهران: همشهری.
- درخشه، جلال و جعفرپور، رشید (1388). مدیریت بحران های هویتی در ایران، فصلنامه خط اول رهیافت انقلاب اسلامی،سال سوم، شماره دهم،صص 55-75 .
- شولتز، دوان پی. و شولتز، سیدنی الن(1389). نظریههای شخصیت، ترجمه یحیی سیدمحمدی، تهران: رشد.
- شاملو، سعید (1391). روانشناسی شخصیت، تهران: رشد.
- کاپلان، هارولد (1391). خلاصه روانپزشکی علوم رفتاری، ترجمه نصرتالله پورافکاری، تهران: شهر آب.
- گنجی، حمزه (1386). روانشناسی عمومی، تهران: ساولان.
- گیدنز، آنتونی (1386)؛ جامعه شناسی، ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.
- گروه واژهگزینی فارسی، دفتر پانزدهم، فرهنگ واژههای مصوب فرهنگستان، تهران: انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی.
- موسی نجفی (1392). هویتشناسی، تهران: آرما.
- مهدیزاده، سید محمد، (1389)؛ نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاه های انتقادی، تهران: نشر همشهری.
- لطف آبادی، حسین(1384). روانشناسی تربیتی، تهران: انتشارات سمت.
- Benson P. Fraser & William J. Brown (2002) Media, Celebrities, and Social Influence: Identification With Elvis Presley, Mass Communication and Society, 5:2, 183 206, DOI:
10.1207/S15327825MCS0502_5
- Ferris, K. O. (2007). The sociology of celebrity. Sociology compass, 1(1), 371-384. Nayar, Pramod K (2009) Seeing Stars: Spectacle, Society and Celebrity Culture, SAGE Publications India.
- Hartley, John (2002) Communication, Cultural and Media Studies: The Key Concepts, Routledge.