TY - JOUR ID - 99098 TI - بررسی سلبریتی‌سازی در رسانه و بحران هویت نوجوان در جامعه JO - جامعه فرهنگ رسانه JA - SCM LA - fa SN - 3855-2322 AU - کوچکزائی, مصطفی AU - فیضیان, مجیدرضا AU - شاه آبادی, محمدحسین AD - پژوهشگاه شهید صدر، AD - پژوهشگاه شهید صدر تهران، ایران AD - پژوهشگاه شهید صدر، تهران، ایران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 7 IS - 29 SP - 103 EP - 121 KW - الگوگیری KW - رسانه KW - سلبریتی KW - نوجوان KW - هویت DO - N2 - در دنیایی که رسانه­ها ما را محاصره کرده­اند، سلبریتی­ها منزلت بسیار بالایی در زندگی فعلی نوجوانان و جوانان یافته­اند و اثرات نسبتا نامطلوبی در سبک زندگی افراد دارند. سلبریتی ها در جوامعی به وجود می آیند که هویت تبدیل به یک مفهوم سرگردان برای نوجوانان و جوانان شده و موجبات انتخاب سلبریتی­ها به عنوان نماد و الگو فراهم آورده است. هدف از این پژوهش بررسی جایگاه سلبریتی­ها به عنوان محصول رسانه­ها و الگوی جوانان و نوجوان است. روش این مقاله از نوع توصیفی است که با استفاده از روش کتابخانه­ای و تحلیل محتوا به­دست آمده است. در نهایت پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که امروزه رسانه به جای ساخت واقعیت­هایی مانند سلبریتی­ها که جای ارز­ش­های حقیقی مانند کارآفرینان خدمتگذار جامعه و نخبگان را گرفته­اند باید به انعکاس این شخصیت­ها در قالب­هایی  با جذابیت­های بصری، هیجانی و سرگرم­کننده برای نوجوانان و جوانان بپردازند. UR - https://www.jscm.ir/article_99098.html L1 - https://www.jscm.ir/article_99098_98f87d1e24596cffd2e1f111cea78b71.pdf ER -