الستی، احمد. مهدوی، ژاله (1395). شکلگیری اکسپوزسیون در سه دوره کلاسیک، مدرن و پستمدرن/ آغاز فیلم، پایان فیلم، فصلنامه فارابی، دوره بیستم، شماره 77. صص 23-5. تابستان.
اسلامی، مجید (1386). مفاهیم نقد فیلم، چاپ سوم، تهران: نشر نی.
اسمیت، گاوین (1385). عبور از آیینه جادوی تاریخ سینما، ترجمه پرتو مهتدی. ماهنامه دنیای تصویر، شماره 22.
اوحدی، مسعود (1380). روایت سینمایی: عرصه بزرگ گفتمان زیباییشناسی سینما، نشریه
هنردینی، شماره 8. صص 126-121. تابستان.
براون، رویال (1377). موسیقی جدید در فیلم، ترجمه: گلناز گل صباحی، فصلنامه فارابی، شماره 28. صص 120-115.
بوردول، دیوید (1385). روایت در فیلم داستانی، ترجمه: سید علاءالدین طباطبایی، نشر فارابی، جلد اول، چاپ دوم.
پورسل، جک (1386). اولین سینما (نظریه سینما از دیدگاه افلاطون)، ترجمه: مریم صفایی،
خردنامه همشهری، ش. 13 و 14.
تامسون، کریستین (1377). روش نئوفرمالیستی در نقد فیلم، ترجمه: محمد گذرآبادی، فصلنامه فارابی، شماره 31. صص 145-112.
تروبی، جان (1394). آناتومی داستان: ۲۲ گام تا استاد شدن در داستانگویی، ترجمه: محمد گذرآبادی، تهران: آوند دانش.
حاجآقا محمد، ج (1384). پستمدرنیسم و سینما، مجله فیلم، شماره 399. صص 75-72. تابستان.
خوی نژاد، غلامرضا (1380). روشهای پژوهش در علوم تربیتی، تهران: سمت.
دهقانپور، حمید (1394). مبانی و مفاهیم در فیلمنامهنویسی، ناشر: کولهپشتی.
سیسکا، ویلیام چارلز (1372). مدرنیسم در سینما، مترجم: سیدعلاالدین طباطبایی، فصلنامه فارابی، شماره 19 و 18. صص 89-66. تابستان.
سیگر، لیندا (1392). فیلمنامهنویسی پیشرفته، ترجمه: عباس اکبری، ناشر: نیلوفر.
شهبازی، شاهپور (1395). آغاز ساخت دشوار، فصلنامه فارابی، شماره 77، دوره بیستم- شماره اول، صص 50-35.
شیخ مهدی، علی (1382). جستاری بر زمان در تصویر سینمایی،
مجله کتاب ماه هنر، ش.61 و 62. مهر و آبان. صص 150-138.
فیلد، سید (1378). راهنمای فیلمنامهنویس، ترجمه: عباس اکبری، ناشر: ساقی.
فیلیپس، ویلیام. اچ (1394). پیش درآمدی بر فیلم، ترجمه: فتاح محمدی، ناشر: بنیاد سینمایی فارابی و انتشارات علمی فرهنگی.
کرول، نوئل (1377). روایت در سینما، ترجمه: نیک فرجام، امید، «ویژهنامه روایت و ضد روایت» بنیاد سینمایی فارابی.
کوری، گریگوری (1393). تصویر و ذهن. فیلم، فلسفه و علوم شناختی، ترجمه: محمد شهبا، ناشر: مینوی خرد.
لاوسون، جان هاوارد (1395). نقطه اوج/ آغاز فیلم. پایان فیلم، فصلنامه فارابی، شماره 77، دوره بیستم- شماره اول. صص 289-275.
لمان، پیتر و ویلیام لور (1393). تعمق در فیلم، ترجمه: احمدی لاری، حمیدرضا، چاپ دوم، ساقی: تهران.
مککی، رابرت (1396). داستان/ ساختار، سبک و اصول فیلمنامهنویسی، ترجمه: محمد گذرآبادی، ناشر: هرمس.
میتری، ژان (1388). روانشناسی و زیباییشناسی سینما، ترجمه: عظیمی، شاپور، نشر: سوره مهر.
ووگلر، کریستوفر (1387). سفر نویسنده، ترجمه: گذرآبادی، محمد، نشر مینوی خرد.
هیوارد، سوزان (1377). پسا مدرنیسم در سینما، ترجمه: اسلامی، مازیار، فصلنامه فارابی، دوره هفتم، شماره 4. صص 112-107.
یانو، درو (1391). چگونه یک پایان بزرگ برای فیلمنامه بنویسیم، ترجمه: گذرآبادی، محمد، نشر: ساقی
Alasti, Ahmadi/ Djaleh ( 1996): The formation of exposition in three classical, modern and postmodern periods / the beginning of the film, the end of the film, Farabi Quarterly, 20th volume, number 77. pp. 5-23. Summer. (In Persian)
Azar, A. S., & Hashim, A. (2014). "Towards an Analysis of Review Article in Applied Linguistics: Its Classes, Purposes and Characteristics". English Language Teaching, 7, 76-88.
Babbie, E. (2013). "Earl Babbie identifies three purposes of social-science research: exploratory, descriptive and explanatory". (2007). The Practice of Social Research. 11th edition. Belmont CA: Thompson - Wadsworth. pp. 87-89. Wadsworth: Cengage Learning.
Bordwell, David(1385). Narration in the Fiction film. Translated by: S. A. Tabatabaei. , published by Farabi. (In Persian)
Bordwell, David. Staiger, Janet. Thompson, Kristin. (1985). "The Classical Hollywood Cinem.Film Style & Mode of Production to 1960". Rovtledge & Kegan Paul PLC. First Published.
Brown, Royal (2006). New music in the film, translated by Golnaz Gol Sabahi, Farabi Quarterly, No. 28, pp. 115-120. (In Persian)
Buckland, Warren. (2009). " Puzzle Films", Blackwell Publishing: UK.
Carroll, Noël(1998). Narration in Cinema, translated by: Nik Farjam, Omid, "Special Letter on Narration and Confrontation", Farabi Cinema Foundation. (In Persian)
Chevalier, Tracy. (1997). "Encyclopedia of the essay", Fitzroy Dearborn Publishers: Chicago.
Currie, Gregory(2015). Image and Mind: Film, Philosophy and Cognitive Science, translated by: Shahba, Mohammad, published by minooye- kherad. (In Persian)
Dehghanpour, Hamid (2013). Basics and concepts in screenwriting, Publisher: Kole poshti.
Elo, Satu & Kingas, Helvi. (2007). "The Qualitative Content Analysis Process. Journal of a Advanced Nursing". 2008. Wiley online liberary.
Field, Syd(1998). The Definitive Guide to Screenwriting, translated by: Abbas Akbari, published by Saqi. (In Persian)
Green, B., Johnson, C., & Adams, A. (2006). "Writing narrative literature reviews for peer-reviewed journals: secrets of the trade", JOURNAL OF CHIROPRACTIC MEDICINE, 5(3), 101-117
Habibinia, Omid (1999). Pretense and anti-aesthetics, Farabi Quarterly, No. 34, pp. 103-90. (In Persian)
Haj Agha Mohammad( 2005): Postmodernism and Cinema, Film Magazine, No. 399, pp. 75-72. Summer. (In Persian)
Hall GM. (2003). “How to Write a Paper”. London: BMJ p. 92-8.
Hayward, Susan (1998). Postmodernism in cinema, translation: Islami, Maziar, Farabi Quarterly, 7th volume, number 4. pp. 112-107. (In Persian)
Hill, J. (1998)."Film and Postmodernism", In J Hill and P.C Grbons (Eds), The Oxford Guid to Film Studies, London: Oxford University Press.
Islami, Majid (2007). Concepts of film criticism, third edition, Tehran: Ney Publishing. (In Persian)
Khoynejad, Gholamreza (2001). Research methods in educational sciences, Tehran: Samt publishing. (In Persian)
Kolker, Robert Phillip. (2006)."The Altering Eye: Contemporary International Cinema", Open book publishers.
Kovács András BÁLINT. (2007). "SCREENING MODERNISM: EUROPEAN ART CINEMA", 1950-1980. The University of Chicago press. London.
Lawson, John Howard (2017). Climax in the film/beginning of the film. The end of the film, Farabi Quarterly, No. 77, Volume 20 - No. 1. pp. 289-275. (In Persian)
Lehman, Peter . Luhr, William (2013). hinking about Movies/ Watching, Questioning, Enjoying, translated by: Ahmadi lari, Hamidreza, published by Saqi. (In Persian)
Malamud, Randy. (1989). "The Language of Modernism", Ann Arbor: UMI.
Mays, N., Pope, C., & Popay, J. (2005). "Systematically reviewing qualitative and quantitative evidence to inform management and policy-making in the health field". Journal of Health Services Research & Policy, 10, 6–20.
McCarthy, Kevin/ Ondaatje, Elizabeth (2009). Development of media arts, translation: Rezazadeh, Taher, Aine Khayal, Vol. 12. pp. 88-90. (In Persian)
McKee, Robert(2018). Style, Structure, Substance, and the Principles of Screenwriting, translated by: Ghozrabadi, Mohammad, published by Hermes. (In Persian)
McKee, Robert. (1988)."Story: Substance, Structure, Style, and the Principles of Screenwriting", Publisher: Methuen.
Mitry, Jean(2010).The Aesthetics and Psychology of the Cinema, translated by: Azimi, Shahpoor, published by Soreh Mehr. (In Persian)
Nochimson, Martha. (2016). "A Companion to WongKar - wai,Sussex: Wiley Blackwell": Loondon.
Ohadi, Massoud (2001). Cinematic narrative: the great arena of cinema aesthetic discourse, Henridini Magazine, No. 8, pp. 121-126. Summer. (In Persian)
Phillips, William H(2016). Film: An Introduction, translator: Fatah Mohamadi, published by Farabi & Elmi Farhangi. (In Persian)
Purcell, Jack (1997). The first cinema (the theory of cinema from Plato's point of view), translated by: Maryam Safa'i, Khordname Hamshahri, vol. 13 and 14.(In Persian)
Randolph, J. (2009). "A Guide to Writing the Dissertation Literature Review". Practical Assessment, Research & Evaluation, 14(13), 1-13.
Richardson, Brian. (2008). "Narrative Beginnings: Theories and Practices", University of Nebraska Press: Lincoln.
Seger, Linda(2016).Advanced screenwriting, , translated by: Abbas Akbari, , published by Nilofar. (In Persian)
Shahbazi, Shahpur (1996). The difficult beginning, Farabi Quarterly, No. 77, Volume 20-No. 1, pp. 35-50. (In Persian)
Sheikh Mehdi, Ali (2003). A research on time in cinematography, Kitab Mah Honar magazine, no. 61 and 62. October and November. pp. 138-150. (In Persian)
Siska, William Charles (2003). Modernism in cinema, translator: Seyyed Alauddin Tabatabai, Farabi Quarterly, No. 19 and 18. pp. 66-89. Summer. (In Persian)
Smit, Gavin(2005). Passing through the magic mirror of cinema history, translated by: parto Mohtadi, published by Picture World, , No. 22. (In Persian)
Smith, Evan. (1999). "Thread Structure", Journal of Film and Video (51.3-4), (P. 88-96).
Thomson, Christine (1998). The neo-formalist method in film criticism, translated by: Mohammad Ghozrabadi, Farabi Quarterly, No. 31. pp. 112-145. (In Persian)
Truby, John(2014). The Anatomy of Story: 22 Steps to Becoming a Master Storyteller, translation: Gozarabadi, Mohamad, published by Avand Danesh. (In Persian)
Vogler, Christopher(2008). The Writers Journey: Mythic Structure for Writers, translation: Gozarabadi, Mohamad, published by minooye- kherad. (In Persian)
Yano, Drew (2012). How to write a great ending for a screenplay, translated by: Ghozrabadi, Mohammad, published by Saqi. (In Persian)
Zelditch, M. (1962). "Some Methodological Problems of Field Studies", American Journal of Sociology, 67, 566-576.