%0 Journal Article %T بررسی سلبریتی‌سازی در رسانه و بحران هویت نوجوان در جامعه %J جامعه فرهنگ رسانه %I انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات %Z 3855-2322 %A کوچکزائی, مصطفی %A فیضیان, مجیدرضا %A شاه آبادی, محمدحسین %D 2019 %\ 01/21/2019 %V 7 %N 29 %P 103-121 %! بررسی سلبریتی‌سازی در رسانه و بحران هویت نوجوان در جامعه %K الگوگیری %K رسانه %K سلبریتی %K نوجوان %K هویت %R %X در دنیایی که رسانه­ها ما را محاصره کرده­اند، سلبریتی­ها منزلت بسیار بالایی در زندگی فعلی نوجوانان و جوانان یافته­اند و اثرات نسبتا نامطلوبی در سبک زندگی افراد دارند. سلبریتی ها در جوامعی به وجود می آیند که هویت تبدیل به یک مفهوم سرگردان برای نوجوانان و جوانان شده و موجبات انتخاب سلبریتی­ها به عنوان نماد و الگو فراهم آورده است. هدف از این پژوهش بررسی جایگاه سلبریتی­ها به عنوان محصول رسانه­ها و الگوی جوانان و نوجوان است. روش این مقاله از نوع توصیفی است که با استفاده از روش کتابخانه­ای و تحلیل محتوا به­دست آمده است. در نهایت پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که امروزه رسانه به جای ساخت واقعیت­هایی مانند سلبریتی­ها که جای ارز­ش­های حقیقی مانند کارآفرینان خدمتگذار جامعه و نخبگان را گرفته­اند باید به انعکاس این شخصیت­ها در قالب­هایی  با جذابیت­های بصری، هیجانی و سرگرم­کننده برای نوجوانان و جوانان بپردازند. %U https://www.jscm.ir/article_99098_98f87d1e24596cffd2e1f111cea78b71.pdf