%0 Journal Article %T ویژگی‌های اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ پیشنهاداتی در نحوه ارائه اخبار تلویزیونی صداوسیما(مطالعه موردی صفحات خبری اینستاگرام ) %J جامعه فرهنگ رسانه %I انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات %Z 3855-2322 %A شمس, مرتضی %D 2018 %\ 08/23/2018 %V 7 %N 27 %P 11-29 %! ویژگی‌های اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مجازی؛ پیشنهاداتی در نحوه ارائه اخبار تلویزیونی صداوسیما(مطالعه موردی صفحات خبری اینستاگرام ) %K انتشار اخبار %K شبکه‌های اجتماعی‌مجازی %K شبکه‌اجتماعی اینستاگرام %K اخبار تلویزیونی %K صداوسیما %R %X   با ظهور فناوری های نوین ارتباطی و فعالیت انواع رسانه‌های نوین در فضای مجازی، شاهد گسترش فعالیت شبکه های اجتماعی مجازی در عرصه اطلاع رسانی و انتشار اخبار در جامعه هستیم؛ تاجایی که این شبکه های مجازی در حال تبدیل شدن به یکی از منابع مهم خبری در جامعه هستند. هدف اصلی این پژوهش، شناخت مهمترین ویژگی‌های اخبار انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی مجازی و ارائه پیشنهاداتی در نحوه ارائه اخبار تلویزیونی صداوسیما در قبال آن است. در این پژوهش کیفی که با تکنیک تحلیل محتوای کیفی انجام گرفته است، جامعه آماری، صفحه‌های خبری فارسی زبان اینستاگرام است که با روش نمونه‌گیری هدفمند، 9صفحه از تاریخ 12/01/97 تا تاریخ 19/01/97 انتخاب و مهمترین تم‌ها و ویژگی‌های اخبار انتشار یافته در این صفحه‌های خبری مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به نتایج پژوهش، شاخص‌ترین ویژگی‌های اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مجازی چندرسانه‌ای بودن، امکانات تعاملی، خوانش سریع و راحت اخبار، فرامتنی، تصویر محور بودن، به روز شدن لحظه‌ای، دریافت خبر از دوستان و حضور فعال خبرنگاران شهروندی است و مناسب‌ترین اقداماتی که صداوسیما در ارائه خبر تلویزوینی خود، جهت حفظ جایگاه خود در مقام اصلی‌ترین منبع اطلاع رسانی در جامعه می‌بایست مدنظر قرار دهد، سرعت در تولید و انتشار اخبار، استفاده از شیوه‌های جدید ارائه اخبار تلویزیونی، نگارش اخبار با سبک‌های جدید خبرنویسی، بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در تولید خبر، پوشش جامع رویداد‌های خبری متناسب با انواع سلایق مخاطبان و تلاش در جهت هر چه تعاملی کردن برنامه‌های خبری خویش است. %U https://www.jscm.ir/article_80256_1f6751f1a6dd3c4404824667b7d38b49.pdf