%0 Journal Article %T وابستگی به شبکه‌های اجتماعی مجازی در زنان خانه‌دار، مطالعه موردی کیفی %J جامعه فرهنگ رسانه %I انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات %Z 3855-2322 %A صادق زاده, رقیه %D 2017 %\ 05/22/2017 %V 6 %N 22 %P 57-68 %! وابستگی به شبکه‌های اجتماعی مجازی در زنان خانه‌دار، مطالعه موردی کیفی %K وابستگی به شبکه‌های اجتماعی مجازی %K زنان خانه‌دار %K روش کیفی %K مطالعه موردی %R %X چکیده اکنون، شبکه‌های اجتماعی مجازی در حال گسترش روز افزون در جوامع اند و شمار زیادی از کاربران در شبکه‌ها مشغول فعالیت هستند. زنان خانه‌دار هم یکی از مصرف‌کنندگان مهم این رسانه تأثیرگذارند. استفاده مفرط و آسیب‌زا از این رسانه می‌تواند موجب اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی مجازی ‌شود. هدف از این پژوهش شناخت عوامل وابستگی به شبکه‌های اجتماعی مجازی در زنان خانه‌دار و پیامدهای احتمالی آن است. روش این پژوهش روش کیفی و از نوع مصاحبه ساخت‌یافته است. مصاحبه با ده زن خانه‌دار وابسته به شبکه‌های اجتماعی مجازی انجام شده است و سپس از طریق تحلیل مضمون، کدها و مفاهیم استخراج گردید. نتایج مطالعه نشان می‌دهد که از عوامل وابستگی به شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌توان به احساس تنهایی، فقدان حمایت اجتماعی و افسردگی اشاره کرد. همچنین استفاده آسیب‌زا موجب افسردگی و احساس انزوا در کاربران خواهد شد. %U https://www.jscm.ir/article_58017_9fa84bc2cbc6efb674f0a2098526e6dd.pdf