%0 Journal Article %T تحلیل محتوای کامیون نوشته های استان های سیستان و بلوچستان و اصفهان %J جامعه فرهنگ رسانه %I انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات %Z 3855-2322 %A مقصودی, سوده %A بهداروندی, ایوب %A میر, محبوبه %D 2021 %\ 08/23/2021 %V 10 %N 39 %P 205-223 %! تحلیل محتوای کامیون نوشته های استان های سیستان و بلوچستان و اصفهان %K تحلیل محتوا %K کامیون %K خودرونوشته %K اصفهان %K سیستان و بلوچستان %R %X خودرو برای بسیاری از مالکان آن، علاوه بر این که وسیله نقلیه و امرارمعاش است، ابزاری برای بیان بسیاری مفاهیم ازجمله عاشقانه، اجتماعی، مذهبی و سیاسی نیز هست. خودرونوشته ها بازتاب فرهنگ مالکان خودرو و رانندگان هستند و این نوشته ها را می توان آیینه ای از فرهنگ ملی و محلی، فردی و عامیانه پنداشت. در این مقاله سعی شده در دو استان اصفهان و سیستان و بلوچستان خودرو نوشته های ماشین های باربری جمع آوری شود تا بتوان تا حدودی به نوع تفکر و رفتار رانندگان این مناطق پرداخت و محتوای مقولات مندرج بر خودرونوشته ها را در این دو استان مورد مقایسه قرار داد. طبق دادهای جمع آوری شده در این دو استان 887 خودرونوشته به صورت نمونه گیری هدفمند و زمان بندی شده جمع آوری و در 3 مقوله اصلی (نماد زبانی، نماد تصویری و نماد ریاضی) با زیر مقولات خود دسته بندی شدند. جهت تحلیل دادها نرم افزار spss، آمار توصیفی و آزمون کی دو مورد استفاده قرار گرفت. نتیجه بررسی های موجود نشان داد که در هر دو استان بالاترین درصد بدست آمده به مقوله مذهبی تعلق داشت. اگرچه در نماد تصویری بین دو استان رابطه معنی داری وجود داشت ولی در نماد ریاضی وجه اشتراک و رابطه معنا داری بین دو استان مربوطه مشاهده نشد. %U https://www.jscm.ir/article_143947_13731fe6d61753d4ffc4c545e52c7a6c.pdf