@article { author = {Matani, Mehrdad and saedi, Hamid Reza and Khatami, Rahele Sadat}, title = {The study of the effect of knowledge and market orientation of social media on brand innovation with the role of strategic ability moderating (Case study: Semnan city companies)}, journal = {Society Culture Media}, volume = {6}, number = {24}, pages = {109-123}, year = {2017}, publisher = {Iranian Association of Cultural Studies & Communication}, issn = {3855-2322}, eissn = {3855-2320}, doi = {}, abstract = {In today's business world, organizations face competitive contexts such as highly volatile markets, global competition, reduced technology innovation cycles, global and timely access to information, as well as widespread changes in cultural, social and political environments. Sustained and, more importantly, challenge their survival and life, companies have inevitably faced with big challenges such as high competition among the company and unpredictable changes in customer demand and consumption trends. The present study aims to investigate the impact Acquiring knowledge of social media and market orientation with the role of moderating the strategic media capability Social innovation and social media brand (CASE STUDY: Semnan) is done. The present study is a descriptive-survey method in terms of applied purpose and how to collect information. The statistical population of this research includes 250 companies that operate electronically in Semnan. Data analysis was performed by statistical software using structural equation PLS2. The results of the research indicate that the role of moderating the strategic ability to acquire knowledge of the social media is the role of moderating the social media brand.}, keywords = {"Knowledge of social media","market orientation","strategic ability","social media","brand innovation"}, title_fa = {بررسی تاثیرکسب دانش و جهت گیری بازار از رسانه های اجتماعی بر نوآوری برند با نقش تعدیل کنندگی توانایی استراتژیک(مطالعه موردی: شرکت های شهر سمنان)}, abstract_fa = {  در دنیای کسب و کار امروز، سازمان ها با شرایطی از قبیل بازارها به شدت متغیر، رقابت جهانی ، کاهش سیکل نوآوری فناوری، دسترسی جهانی و به موقع به طالاعات ، همچنین تغییرات گسترده در محیط های فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی مواجه هستند که مزیت رقابتی پایدار و مهمتر از آن حیات و بقای آنها را به چالش کشیده اند،شرکت ها به ناچار با چالش هایی بزرگی مانند رقابت بالای در میان شرکت و تغییرات غیر قابل پیش بینی در روند مصرف و خواسته مشتریان مواجه هستند.تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر کسب دانش از رسانه های اجتماعی و جهت گیری بازار با نقش تعدیل کنندگی توانایی استراتژیک رسانه های اجتماعی بر نوآوری برند رسانه اجتماعی (مطالعه موردی: شرکت های شهر سمنان) انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و نحوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل 250 شرکت است که به صورت الکترونیکی در شهر سمنان فعالیت می نمایند. تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار آماری به روش معادلات ساختاری PLS2 انجام شد. نتایج تحقیق حاکی از تاثیر منفی نقش تعدیل کنندگی توانایی استراتژیک بر کسب دانش از رسانه اجتماعی برنوآوری برند رسانه اجتماعی می باشد.}, keywords_fa = {"کسب دانش از رسانه اجتماعی","جهت گیری بازار","توانایی استراتژیک رسانه اجتماعی","نوآوری برند رسانه اجتماعی"}, url = {https://www.jscm.ir/article_70418.html}, eprint = {https://www.jscm.ir/article_70418_4708d20538bfdd67960ab58c57d06b13.pdf} }