@article { author = {jafari, ali}, title = {Compare the Attitudes and the Use of Working Women and Housewives Ardabil toward Instagram}, journal = {Society Culture Media}, volume = {11}, number = {43}, pages = {219-246}, year = {2022}, publisher = {Iranian Association of Cultural Studies & Communication}, issn = {3855-2322}, eissn = {3855-2320}, doi = {}, abstract = {aim This study is Compare the attitudes and the use of working women and housewives Ardabil toward Instagram. method was survey. The population of this study All working women and housewives in Ardabil city of 135,000 households And 27,000 thousand employees, among them 384 for each group Individually for example, was chosen by Morgan table. To Housewives and working to determine the attitude of the questionnaire Instagram Was used. The data using the software spss Were analyzed. The results showed that 30 percent of 49% of working women and housewives are members of Instagram. Women's Home With more time spent on Instagram relative to working women and Both groups are used more for entertainment and recreation. The attitude Overall housewives and working to Instagram there is a significant difference in So that the general attitude positive attitude toward working women, housewives Instagram Is negative. Between housewives and working women's attitude towards the performance, ethical issues There is a significant gender difference and Instagram so that the attitudes of both Group functions Instagram is somewhat negative. Negative attitude to working women Ethics in Instagram and housewives have a positive attitude to it.}, keywords = {Instagram,Attitude,women housewives,Working Women,Ardabil}, title_fa = {مقایسه نگرش و استفاده زنان شاغل و خانه دار شهر اردبیل نسبت به اینستاگرام}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر مقایسه نگرش و استفاده زنان شاغل و خانه دار اردبیل نسبت به اینستگرام بود که به روش پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه زنان شاغل و خانه دار شهرستان اردبیل به تعداد 135000 نفر خانه دار و 27000 هزار نفر شاغل بودند که از بین آنها 384 نفر برای هر گروه به صورت جداگانه به عنوان نمونه از طریق جدول مورگان و گرجسی انتخاب شد. داده های تحقیق با استفاده از نرم افزار spss د مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که 30 درصد از زنان شاغل و 49 درصد از زنان خانه دار عضو اینستاگرام هستند. زنان خانه دار مدت زمان بیشتری را نسب به زنان شاغل در اینستاگرام سپری می کنند و هر دو گروه بیشتر جهت سرگرمی و تفریح از آن استفاده می کنند. بین نگرش کلی زنان خانه دار و شاغل به اینستاگرام تفاوت معنی داری وجود دارد به گونه ای که نگرش کلی زنان خانه دار به اینستاگرام مثبت و نگرش زنان شاغل منفی است. بین نگرش زنان خانه دار و شاغل نسبت به کارکردها، مسائل اخلاقی و جنسیتی اینستاگرام تفاوت معنی داری وجود دارد}, keywords_fa = {اینستاگرام,نگرش,زنانه خانه دار,زنان شاغل,اردبیل}, url = {https://www.jscm.ir/article_156022.html}, eprint = {https://www.jscm.ir/article_156022_4e6e97748b51f71d2f12fb6721a60a2d.pdf} }