- بنوا ویلیام ال و بنوا املا جی(1389) پیامهای اقناعی و فرآیند تاثیر گذاری، ترجمه مینو نیکو و وازگن سرکیسیان، تهران: مرکز تحقیقات صدا و سیما.
- پاتر، جیمز(1385) تعریف سواد رسانه ای، ترجمه لیدا کاووسی، فصلنامه مطالعاتی و تحقیقاتی وسایل ارتباط جمعی، سال هفدهم، شماره 4، شماره پیاپی 68.
- پرینس، جرالد(1391) روایت شناسی شکل و کارکرد روایت، ترجمه محمد شهبا، تهران: انتشارات مینوتی خرد.
- تمنایی، امیرحسین(1392) مدل هنجاری صداقت برای خبر تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران.
- زاگزبسکی لیندا(1392) معرفت شناسی، ترجمه ی بهبهانی، کاوه، تهران: نشر نی.
- طباطبایی، سید محمد حسین(1374) اصول فلسفه و روش رئالیسم، با مقدمه و شرح مرتضی مطهری، چاپ چهارم، تهران: انتشارات صدرا، جلد اول.
- عرفانی، رضوانه(1391) تحلیل رتوریکی مستند های محیط زیستی، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران.
- عزتی چهارقلعه مهدی(1391) مستندنمایی، تهران: ساقی.
- فیسک جان (1388) درآمدی برمطالعات ارتباطی، ترجمه مهدی غبرائی، تهران: دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها.
- کوری، گریگوری (1391) روایتها و راویها، ترجمه محمد شهبا، تهران: انتشارات مینوی خرد.
- یادگاری، محمد حسن(1394) مطالعه خوانش رتوریک انتقادی از فیلم مستند سیاسی، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران.
- Alasuutari, Pertti (1999) Rethinking the Media Audience _The New Agenda. London: Sage publication.
- Craige, Rober (1990) Communication Theory as Field, Chicago: National Communication Association.
- Hill, Charles A. & Helmers, Marguerite (2004) Defining Visual Rhetorics, London: LAWRENCE ERLBAUM ASSOCIATES.
- Hill, Annette (2007) Restyling Factual TV_ News, Documentary and Reality Television. New York: Routledge.
- Gained, Elliot (2012) (Semiotics and Popular Culture), Palgrave Macmillan.
- Kuypers. Jim (2009) Rhetorical Criticism_ Perspectives in Action, New York: Lexington Books.
- Olson Lester c., Finnegan Cara A (2008) Hope Diane S, Visual Rhetoric _ A Reader In Communication And American Culture, Los Angles& London& New Delhi & Singapore: Sage.
- Sender Katherine (2012) The Makeover_ Reality Television and Reflexive Audiences. NYU Press.
- Vivian, Bradford (2004) Being Made Strange, New York: State University of New York press.
- Williams, Bernard (2004) Truth and Truthfulness _ An Essay in Genealogy, Princeton University Press, Princeton.
- Yarbrough, Stephen R (1999) After Rhetoric _The Study of Discourse Beyond Language and Culture, Southern Illinois University Press.