ـ اسکندری، حسین (1387) برنامه درسی پنهان، تهران: انتشارات نسیما.
ـ اسکندری حسین(1383) تربیت پنهان، تهران: تزکیه.
ـ ایزدی، صمد، شارع پور، محمود و قربانی قهرمان، راضیه (1388)«بررسی نقش برنامه درسی پنهان در ایجاد نگرش به اقتدار، تقویت هویت ملی و جهانی شدن (موردمطالعه دانشآموزان مدارس متوسطه)»، فصلنامه مطالعات ملی، سال دهم، شماره 3.
ـ توسلی، غلامعباس(1387) جامعه شناسی و آموزشوپرورش، تهران: نشر علمی.
ـ حداد علوی، رودابه، عبداللهی، احمد و علی احمدی، امید(1386) «برنامه درسی پنهان: پژوهشی در یادگیریهای ضمنی مدرسه، مورد: روحیه علمی»، فصلنامه تعلیم وتربیت، سال بیست و سوم، شماره 2.
ـ خلخالی، علی.(1379) «ارائه چارچوب نظری برای تشخیص جو مدرسه»، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال شانزدهم، شماره 2.
ـ دوانلو، میترا (1387) برنامه درسی پنهان، تهران: شلفین
ـ ربیعی، محسن. (1386)«برنامه درسی پوچ و پنهان در پرورش حیطههای عاطفی»، رشد تکنولوژی آموزشی، شماره 44.
ـ رضایی، محمد (1387)تحلیلی از زندگی روزمره دانشآموزی، تهران: انتشارات جامعه و فرهنگ.
ـ سعیدی رضوانی، محمود و کیانی نژاد، عذرا (1380) بررسی عوامل تأثیرگذاری نامطلوب درس بینش اسلامی دوره متوسطه ـ پژوهشی در حوزه برنامه درسی پنهان، موجود در پژوهشگاه مطالعات آموزشوپرورش.
ـ سعیدی رضوانی، محمود (1389) نقدی بر روشهای تربیت دینی، مشهد: آستان قدس رضوی.
ـ سیلور جی گالن، الکساندر ویلیام ام، لوئیس، آرتور(1371) برنامهریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر، ترجمه خوی نژاد، مشهد: انتشارات آستان قدس.
ـ شارع پور، محمود (1387)جامعه شناسی آموزشوپرورش، تهران: سمت.
ـ طالبی، ابوتراب (1384)بررسی مناسبات نسلی در ایران با تأکید بر گروههای مرجع جوانان، همایش ملی مناسبات نسلی.
ـ عابدی، احمد و تاجی، مریم (1380) «نقش برنامه درسی پنهان مدارس در شکل گیری شخصیت و رفتار دانشآموزان»، آموزه شماره نهم، بهار.
ـ عبّاسی احمد، کیانی، منتظرالظهور، شمس، فدایی فرد و دیگران (1386) مجموعه مقالههای همایش استانی برنامه درسی پنهان، برگزارکننده دانشگاه آزاداسلامی واحدشهرکرد، حوزه معاونت پژوهش، اصفهان: انتشارات نوشته.
ـ علیخانی، محمد حسین و مهر محمدی، محمود (1384) «بررسی پیامدهای قصد نشده، برنامه درسی پنهان، ناشی از جّو اجتماعی مدارس دوره متوسطه شهر اصفهان و ارائه راهکارهایی برای کاهش پیامدهای منفی آن» دو ماهنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد، سال دوازدهم دوره جدید شماره 12، شهریور.
ـ فتحی واجارگاه، کورش (1386) برنامه درسی به سوی هویتهای جدید، جلد اول، تهران: آییژ.
ـ فتحی واجارگاه، کورش و واحد چوکده، سکینه (1385)«شناسایی آسیبهای تربیت شهروندی در برنامهریزی پنهان: نظام آموزش متوسطه نظری ازدیدگاه معلّمان زن شهرتهران وارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت آن»، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 17، سال پنجم، پاییز.
ـ فراستخواه، مقصود (1389) «برنامه درسی مستور و معکوس در آموزشوپرورش امروزی ایران»، ماهنامه آیین، آبان.
ـ فراستخواه، مقصود (1387)«تحلیل فرصتها و تهدیدهای محیط علمی و آموزش عالی با هدف تغییرات راهبردی در آموزشوپرورش ایران»، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت، شماره 16، دوره دوم، تابستان
ـ کاشانی، مجید(1379)«بررسی تضاد ارزشهای اجتماعی خانه و مدرسه و تأثیر آن بر هنموایی دانشآموزان»، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال شانزدهم، شماره 3، پاییز.
ـ کدیور، پروین (1375) «بررسی رشد قضاوتهای اخلاقی دانشآموزان و رابطه آن با جّو سازمانی مدرسه و نحوه تعامل معلم و دانشآموزان»، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 4، زمستان.
ـ کریمی، عبدالعظیم (1381) آموزش به مثابه پرورش، تهران: وزارت آموزشوپرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت.
ـ گوردون، توماس (1378) برنامه درسی پنهان، ترجمه محمدداوودی، فصلنامه حوزه ودانشگاه، شماره 19.
ـ مذبوحی، سعید (1387) «نقش برنامه درسی پنهان در طراحی آموزش»، مجله رشد شماره 4، دی.
ـ محمدپور، احمد (1389) منطق و طرح در روش شناسی کیفی، تهران: انتشارات جامعه شناسان.
ـ متقی زاده، محمد حسن (1380) «ارتقای فرهنگ مدرسه، بنیانی برای اصلاح مدرسه»، فصلنامه تعلیم و تربیت، سال هجدهم، شماره 3، پاییز.
ـ مهرام، بهروز و همکاران (1385). «نقش مؤلفههای برنامه درسی پنهان در هویت علمی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه فردوسی مشهد)»، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، سال اول، شماره 3، پاییز.
ـ مهر محمدی، محمود (1388) برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشم اندازها، تهران: انتشارات سمت.
ـ مهر محمدی، محمود و ... (1387) میزگرد تخصصی «بازشناسی مفهوم و کاربرد برنامه درسی پنهان» فصلنامه مطالعات برنامه درسی، سال دوم شماره 8 بهار.
ـ هومن، حیدرعلی (1385) راهنمای علمی پژوهش کیفی. تهران: سمت.
منابع انگلیسی:
ـ Apple, M. W. (1980). The other side of the hidden curriculum: Correspondence theories and the labor process. Interchange, 11(3), 5-22.
ـ Assor, A., & Gordon, D. (1987). The implicit learning theory of hidden‐curriculum research. Journal of Curriculum Studies, 19(4), 329-339.
ـ Gordon, D. (1997). Hidden curriculum. International encyclopedia of the sociology of education, 484-487.
ـ Hassan, A., & Bijandi, M. S. (2009). Hidden curriculum in higher education: Linking philosophy to practice. The Journal of International Management Studies, 4(1), 92-8.
ـ Jerald, C. D. (2006). School Culture:" The Hidden Curriculum." Issue Brief. Center for Comprehensive School Reform and Improvement.
ـ Kentli, F. D. (2009). Comparison of hidden curriculum theories. European Journal of Educational Studies, 1(2), 83-88.
ـ Thornberg, R. (2006). Hushing as a moral dilemma in the classroom. Journal of Moral Education, 35(1), 89-104.
ـ Wear, S. (2008). Challenging the hidden curriculum. Journal of general internal medicine, 23(5), 652-653.