انواری، م. (1390). نقد و بررسی نظریه کنش متقابل نمادین. معرفت،167، 153-171.
اچ ترنر، ج. (1384). پیدایش نظریه جامعهشناختی، ترجمه دکتر عبدالعلی لهسائی زاده، انتشارات نوید شیراز.
بشیر، ح؛ افراسیابی، م. (1390). شبکههای اجتماعی اینترنتی و سبک زندگی جوانان: مطالعه موردی بزرگترین جامعه مجازی ایران، نشریه تحقیقات فرهنگی ایران، 5، (1)، 31-60.
توانا، م؛ هاشمی اصل، ع. (1394). درآمدی بر فضای مجازی فراقلمرویی و سیالیت هویت سوژه در پرتو تحلیل انتقادی بینامتنی، مطالعات بینرشتهای در رسانه و فرهنگ، 5(9)، 15-36.
توسلی، ا؛ جلالوند، ا. (1394). استفاده از اینترنت و تمایل به خود اظهاری (مطالعه موردی دانشجویان دختر یکی از دانشگاههای شهر تهران). مطالعات اجتماعی روانشناختی زنان، 13(4)، 95-122.
توسلی، غ. (1369). نظریههای جامعهشناسی، انتشارات سمت.
حسنی، ح؛ کلانتری، ع. (1396). تحلیل پدیدارشناختی تجربه زیسته کاربران شبکه اجتماعی تصویری اینستاگرام در ایران، فصلنامه مطالعات فرهنگ-ارتباطات، 18(40)، 32-63.
راودراد، ا؛ گیشنیزجانی، گ. (1396)، گونه شناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانهای کاربران ایرانی در اینستاگرام، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین،3(10)،265-310.
ریتزر، ج. (1380). نظریههای جامعه شناسی در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: علمی.
سامانی، س؛ فراهانی، ا. (1395). هویت آنلاین و اینستاگرام (مطالعه چگونگی نمایش هویت جوانان در اینستاگرام)، فصلنامه رسانه، 27(2)، 85-104.
عقیلی، و؛ پوری، ا. (1390). تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر ارتباط بین فردی کاربران. نشریه فرهنگ ارتباطات، 1، (3)، 25-42.
محمدپور، ا؛ صادقی، ر؛ رضایی، م. (1389). روشهای تحقیق ترکیبی بهعنوان سومین جنبش روششناختی: مبانی نظری و اصول عملی.
جامعه شناسی کاربردی، 21(2)،77-100.
ملک افضلی، ف؛ (1387)، فرهنگ تصویری، 6، (3)، 72-81.
هاشمی منفرد، ا؛ ربیعی، ع. (1395). مطالعه موردی شیوه نمایش خود در کاربران صفحه اجتماعی اینستاگرام. فصلنامه علوم اجتماعی،24(78)، 194-157.
Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of computer‐mediated Communication, 13(1), 210-230.
Creswell, J. W., Plano Clark, V. L., Gutmann, M. L., & Hanson, W. E. (2003). Advanced mixed methods research designs. Handbook of mixed methods in social and behavioral research, 209, 240.
Goffman, E. (1959). The Presentation of self in everyday life, New York: Dobleday.
Hellberg, M. (2015). Visual Brand Communication on Instagram: A study on consumer engagement. (Available on Internet) (Master's thesis, Svenska handelshögskolan).
Humphreys, L. (2013). Mobile social media: Future challenges and opportunities. Mobile Media & Communication, 1(1), 20-25.
Jackson, C. A., & Luchner, A. F. (2018). Self-presentation mediates the relationship between Self-criticism and emotional response to Instagram feedback. Personality and Individual Differences, 133, 1-6.
Kapidzic, S., & Herring, S. C. (2015). Race, gender, and self-presentation in teen profile photographs. New Media & Society, 17(6), 958-976.
Mander, J. (2015). GWI Social Summary: GlobalWebIndex’s quarterly report on the latest trends in social networking.
Michikyan, M., Dennis, J., & Subrahmanyam, K. (2015). Can you guess who I am? Real, ideal, and false self-presentation on Facebook among emerging adults. Emerging Adulthood, 3(1), 55-64.
Michikyan, M., Subrahmanyam, K., & Dennis, J. (2014). Can you tell who I am? Neuroticism, extraversion, and online self-presentation among young adults. Computers in Human Behavior, 33, 179-183.
Rosenberg, J., & Egbert, N. (2011). Online impression management: Personality traits and concerns for secondary goals as predictors of self-presentation tactics on Facebook. Journal of Computer-Mediated Communication, 17(1), 1-18.
Sheldon, P. (2015). Social media: Principles and applications. Lexington Books.