TY - JOUR ID - 136301 TI - تاثیرات اجتماعی و ارزش درک شده بر تمایل به خرید درون برنامه ای و مدت استفاده از برنامه های تلفن همراه JO - جامعه فرهنگ رسانه JA - SCM LA - fa SN - 3855-2322 AU - اقبالی, عرفان AU - الوندی, محسن AU - شاه پوری ارانی, مهیار AD - گروه MBA، دانشکده علوم اجتماعی- دانشگاه بین المللی امام خمینی AD - هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین AD - دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه بین المللی امام خمینی Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 10 IS - 38 SP - 71 EP - 90 KW - ارزش درک شده KW - تمایل به خرید درون برنامه ای KW - مدت استفاده از برنامه KW - معادلات ساختاری PLS DO - N2 - در این تحقیق سعی شده است تا عواملی که بر انگیزه های خرید درون برنامه برای کاربران با تجربه و کاربران بالقوه تاثیر گذار است شناسایی شود. هدف از این مقاله بررسی تاثیرات اجتماعی و ارزش درک شده بر تمایل به خرید درون برنامه ای و مدت استفاده از برنامه موبایل می‌باشد، در این راستا برنامه کاربردی کرفس در ایران مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق مورد استفاده، توصیفی پیمایشی می‌باشد و جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردیده که پایایی پرسش نامه با استفاده از دو روش آلفای کرونباخ و پایایی مرکب و روایی آن با استفاده از میانگین واریانس و آزمون چن مورد تایید و داده‌های گردآوری شده توسط نرم افزار معادلات ساختاری PLS مورد بررسی قرار گرفته است. بر خلاف پژوهش‌های صورت گرفته و باورهای موجود، نتایج بررسی مسیر در این مقاله نشان‌دهنده‌ی رابطه معناداری بین تاثیرات اجتماعی و ارزش درک شده بر تمایل به خرید درون برنامه ای از نظر استفاده کنندگان برنامه کرفس نمی‌باشد. UR - https://www.jscm.ir/article_136301.html L1 - https://www.jscm.ir/article_136301_5b34700f075b7e853a262aa000f02f0d.pdf ER -