TY - JOUR ID - 101952 TI - ارتباطات سلامت و روایت‌های رسانه‌ای عوامل، فرآیندها و تاثیرات JO - جامعه فرهنگ رسانه JA - SCM LA - fa SN - 3855-2322 AU - عبدی, سیروان AD - دانشگاه ازاد اسلامی واحد تهران مرکز Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 7 IS - 29 SP - 141 EP - 149 KW - ارتباطات سلات KW - روایت KW - ارتباطات سلامت روایی KW - انتقال روایی DO - N2 - ارتباطات سلامت روایی، شکلی از ارتباطات اقناعی است که در آن یک پیام سلامت به شکل یک داستان واقعی یا غیر واقعی ارائه می­شود. این شکلِ ارائه در تقابل با ارائه آمار صرف است که به منظور ارتقای رفتارهای سلامت­محور انجام می­گیرد. در سال­های اخیر، فراتحلیل­های فراوانی درباره میزان تاثیرگذاری ارتباطات سلامت روایی انجام گرفته است؛ با این حال، فهم کامل­تر مکانیسم تاثیرگذاری روایت­های سلامت، نیازمند تحقیقات بیشتری است. بدین منظور، این بخش ویژه با بررسی ده مقاله پژوهشی اصلی، دانش تلفیقی و مسیر تحقیقاتی را در حوزه ارتباطات سلامت روایی به­دست می­دهد. مطالعات ارائه شده در اینجا، به تجربیاتی می­پردازند که واسطه تاثیرات روایت­ها بر پیامدهای سلامت بوده­اند. این مطالعات همچنین نقش عوامل تعدیل کننده­ای مانند پس­زمینه فرهنگی، شکل، محتوا و ویژگی­های بافت­محور را بررسی می­کنند. تمام مطالعات ارائه شده در اینجا کاربردهای مهمی برای نظریه «پردازش روایی و تاثیرات» دارند و برای طراحی پیام‌های ارتباطات سلامت موثر، ابزار کارآمدی هستند.     UR - https://www.jscm.ir/article_101952.html L1 - https://www.jscm.ir/article_101952_bb4ab7357281cea11eaf7fb036bc5eca.pdf ER -