%0 Journal Article %T تحلیل انتقادی رسانه های اجتماعی: مطالعه موردی کارکردهای تلگرام و اینستا گرام بر مبنای نظریات مکتب فرانکفورت %J جامعه فرهنگ رسانه %I انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات %Z 3855-2322 %A مقیمی, مریم %A مهری, رقیه %D 2021 %\ 08/23/2021 %V 10 %N 39 %P 175-193 %! تحلیل انتقادی رسانه های اجتماعی: مطالعه موردی کارکردهای تلگرام و اینستا گرام بر مبنای نظریات مکتب فرانکفورت %K مکتب فراکفورت %K رسانه های اجتماعی %K تلگرام %K اینستاگرام %R %X هدف این پژوهش تحلیل کاربرد رسانه های اجتماعی در جامعه ایران و استفاده از تلگرام و اینستاگرام با رویکرد نظریه انتقادی مکتب فرانکفورت است. سوال پژوهش این است که آیا فرایندهای ارتباطی  در رسانه های اجتماعی و به طور ویژه در تلگرام  و اینستاگرام با نظریه مکتب فرانکفورت قابل تبیین است؟. یافته­های تحقیق حاکی از آن است که فضای رسانه های اجتماعی به دلیل غالب بودن مسائلی که بعد سرگرمی و تجاری در انها برجسته است و همچنین سیاست زدایی از مسائل اجتماعی با ادبیات مکتب فرانکفورت قابل تبیین است.  %U https://www.jscm.ir/article_143945_58ecfdcb515ffe1de077a4dfdbf7b7c9.pdf