@article { author = {mozafaripour, rohelah}, title = {The study of Internet role as an Educational Technology in Raising Authenticity in Students Through the Inspiration of Kierkegaard's Thoughts}, journal = {Society Culture Media}, volume = {6}, number = {23}, pages = {61-84}, year = {2017}, publisher = {Iranian Association of Cultural Studies & Communication}, issn = {3855-2322}, eissn = {3855-2320}, doi = {}, abstract = {  In this paper the relation of Kierkegaard’s authenticity with internet as educational technology has been studied. To do so, Conceptual interpretation, analytical and deductive methods have been used. Firstly, Kierkegaard’s ideas about authenticity and its relation with authenticity components like communication and existential anguish has been explained. Kierkegaard believes that human's authenticity is based upon individuality and solitude and meanwhile having authentic communication with others and avoiding shallowness or getting involved with routine. Then the relation of every components of existential authenticity with internet has been investigated. Through internet, the possibility of the emergence of individuality and communicating with people in different times and places can be feasible. On the other hand, internet may decrease concentration and decision making ability and cause shallowness. Besides, there will be a lack of components of authentic communication like face to face communication and authentic life experiences.}, keywords = {Kierkegaard,Authenticity,Students,Internet}, title_fa = {بررسی نقش اینترنت به‌عنوان فناوری آموزشی در رابطه با پرورش اصالت در دانشجویان با الهام از اندیشه‌های کرکگور}, abstract_fa = {در این پژوهش نسبت اصالت از دیدگاه کرکگور با اینترنت به‌عنوان فناوری آموزشی بررسی شده است. به همین منظور از روش­هایی مثل تفسیر مفهومی و روش تحلیلی و استنتاجی استفاده‌ شده است. ابتدا اندیشه­های کرکگور در مورد اصالت و مولفه­های مرتبط با مفهوم اصالت مانند ارتباط اصیل و اضطراب اگزیستانسیالیستی تشریح شده است. از دیدگاه کرکگور اصالت آدمی در گرو توجه به فردیت و تنهایی خویش و در عین حال داشتن ارتباط اصیل و دوری از سطحی­نگری و روزمرگی است. سپس نسبت هر یک از مؤلفه­های اصالت اگزیستانسیالیستی با اینترنت مطالعه شده است. از طریق اینترنت امکان بروز و ظهور فردیت و ارتباط با افراد مختلف در زمان­ها و مکان­های مختلف میسر می‌شود. از طرفی اینترنت می­تواند باعث کاهش تمرکز، کاهش توانایی تصمیم­گیری و ایجاد سطحی­نگری شود. همچنین فقدان مؤلفه­های ارتباط اصیل مانند ارتباط چهره به چهره و کاهش تجربه­های اصیل واقعیت­های زندگی از محدودیت­های اینترنت در نسبت با اصالت است.    }, keywords_fa = {کرکگور,اصالت,دانشجویان,اینترنت}, url = {https://www.jscm.ir/article_63068.html}, eprint = {https://www.jscm.ir/article_63068_0db7446395ca52a59378ea60e7de3590.pdf} }