@article { author = {}, title = {Survey on the most prevalent Computer Games among children and teenagers}, journal = {Society Culture Media}, volume = {4}, number = {17}, pages = {99-118}, year = {2016}, publisher = {Iranian Association of Cultural Studies & Communication}, issn = {3855-2322}, eissn = {3855-2320}, doi = {}, abstract = {This research is descriptive-exploratory. The  total aim of this study is to survey on the most prevalent computer games among children and teenagers. The method of  the research is survey and its technique of data gathering is questionnaire. Research population is game nets in Mashhad. Analysis unit here is game nets and observation units are children and teenagers. Sample size include 50 game nets and it for respondents is 250 person. Sample taking method is proportional taxonomic and  random sampling. The criterion of sampling is residence local of respondent. The findings showed that the most prevalent computer games among respondent are Counter (30%), FIFA (12%), War craft (11.5%), General(11.4%), GT(5.5%) and other games(29%) with frequency less than 5 percent. So, war, sport and police subjects more than other cases are interest in the view of respondents.}, keywords = {Computer Network Games,children,teenagers,Game net}, title_fa = {بررسی شایع ترین بازی های شبکه ای رایانه‌ای در بین کودکان و نوجوانان}, abstract_fa = {تحقیق از نوع توصیفی _ اکتشافی است، به لحاظ سطح تحقیق، تحقیقی پهنانگر و به لحاظ هدف، تحقیقی کاربردی است. هدف کلی تحقیق، شناخت شایع ترین بازی های شبکه ای رایانه ای در بین کودکان و نوجوانان شهر مشهد است. روش تحقیق، روش پیمایشی و تکنیک جمع آوری داده‌ها، پرسشنامه محقق ساخته است که در مطالعات اکتشافی از تکنیک مصاحبه نیز در مراجعه به مراکز بازیهای رایانه‌ای (نظیر گیم نت، و ....) استفاده شده است. جامعه آماری مقاله، کلیه مراکز بازی های رایانه‌ای در سطح شهر مشهد می‌باشد. در این تحقیق واحد تحلیل، مراکز بازی های رایانه‌ای نظیر گیم نت‌ها می‌باشد؛ اما واحد مشاهده، استفاده کنندگان (کودکان و نوجوانان) از بازی های رایانه‌ای است. حجم نمونه در نظر گرفته شده 50 مرکزگیم نت و از هر مرکز 5 نفر از استفاده کنندگان از بازی های رایانه‌ای در نظر گرفته شده است که مجموعاً 250 نفر به عنوان حجم نمونه نهایی انتخاب شد. شیوه نمونه‌گیری از مراکز بازیهای رایانه‌ای، طبقه‌ای متناسب می‌باشد و معیار طبقه‌ای این نمونه گیری، محل سکونت استفاده کنندگان می‌باشد و شیوه نمونه گیری از استفاده کنندگان، تصادفی ساده می‌باشد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد شایع ترین بازی های شبکه‌ای رایانه‌ای درمیان ‌پاسخگویان به ترتیب بیشترین فراوانی از میان 54 بازی عبارتند از : کانتر (30 درصد)، فیفا (12 درصد)، وارکرافت (5/11 درصد)، جنرال (4/11 درصد)، جی تی (5/5 درصد) و بقیه بازی‌ها (مجموعاً 29 درصد) با فراوانی کمتر از 5 درصد در اولویتهای بعدی قرار دارند. بر این اساس به لحاظ موضوعی بیشترین موضوعات مورد علاقه در بازی ها، موضوعات جنگی، ورزشی و پلیسی است.}, keywords_fa = {بازی های شبکه ای رایانه ای,کودکان ونوجوانان,گیم نت}, url = {https://www.jscm.ir/article_47016.html}, eprint = {https://www.jscm.ir/article_47016_8ffb8e5460a92d71daa8e89c2148e1e5.pdf} }