@article { author = {Danesh Ashtiani, Naghmeh}, title = {Analysis of Competition between Radio & TV and Network Media}, journal = {Society Culture Media}, volume = {10}, number = {41}, pages = {271-278}, year = {2022}, publisher = {Iranian Association of Cultural Studies & Communication}, issn = {3855-2322}, eissn = {3855-2320}, doi = {}, abstract = {This paper(Analysis of Competition between Radio & TV and Network Media) mainly discusses about competitive integration relationship between network media and traditional media with representative of radio & TV, i.e. firstly analyzes their respective advantages and disadvantages, and points out that new media which mainly include network media and traditional media which mainly include radio & TV shall complement each other’s advantages and have competitive integration to enhance advantages and avoid disadvantages, so that traditional media such as radio & TV etc could realize self-relocation under the situation of new media, achieve faster and more steady development in competition with new media represented by network media, and finally form a new situation of both competitive and integrated development between network media and traditional media in the era of new media.by: Jiong XuQianjiang College, Hangzhou, 310015, ChinaInternational Conference on Education Technology and Economic Management (ICETEM 2015)Key words: era of new media, radio & TV, network media, competition}, keywords = {Key words: era of new media,radio & TV,network media,Competition}, title_fa = {تحلیل رقابت بین رادیو و تلویزیون و رسانه‌های شبکه‌ای}, abstract_fa = {مقاله «تحلیل رقابت بین رادیو و تلویزیون و رسانه‌های شبکه‌ای» درباره رابطه رقابتی بین رسانه‌های شبکه ای و رسانه‌های سنتی است که از بین آنها رادیو و تلویزیون به نمایندگی آورده شده‌اند.مقاله اول به تجزیه و تحلیل مزایا و معایب این دو طیف رسانه می‌پردازد و ابتدا نشان می دهد که جهان رسانه‌ای نوین که هم رسانه های شبکه ای هم رسانه‌های سنتی چون رادیو و تلویزیون را شامل می شود، منافع یکدیگر را کامل کرده و در یک رقابت سازنده می‎‌توانند نقاط قوت یکدیگر را تقویت و از معایب دوری کنند.رسانه‌های سنتی چون رادیو و تلویزیون باید به تغییر موقعیت خود با آمدن رسانه‌های جدید پی ببرند و به دنبال توسعه سریع‌تر و یکپارچه در رقابت با رسانه‌های نوین که رسانه‌های شبکه ای آنها را نمایندگی می کنند، باشند.در عصر رسانه‌های مدرن باید هم محیط رقابتی را به رسمیت شناخت هم به دنبال توسعه یکپارچه بین رسانه‌های شبکه‌ای و سنتی بود.}, keywords_fa = {کلمات کلیدی: عصر رسانه‌های نوین,رادیو و تلویزیون,رسانه‌های شبکه ای,رقابت}, url = {https://www.jscm.ir/article_149854.html}, eprint = {https://www.jscm.ir/article_149854_bb528249444f38cce135c4a0f2bd8c52.pdf} }