@article { author = {Saidi, Saideh}, title = {The role of ecolodges in development of ethnic tourism in Gilan}, journal = {Society Culture Media}, volume = {9}, number = {34}, pages = {11-41}, year = {2020}, publisher = {Iranian Association of Cultural Studies & Communication}, issn = {3855-2322}, eissn = {3855-2320}, doi = {}, abstract = {In the Corona Pandemic situation which led a massive public quarantine and physical distance due to keep individuals and families safe, tourism industry has been faced with a great loss. This ethnographic research tries to shed light on how Corona Pandemic situation impact upon ecotourism with an especial focus on Gilan ecolodges and how theses small and medium-sized enterprises stay alive via corporation social responsivities criteria? Data were conducted via 32 semi-structured interviews with female head of selected ecolodges in Gilan. Ecolodge is an important actor of sustainable development in rural area which accelerate women empowerment. Selected ecolodges try to keep costumers via producing relevant content through social media in three dimensions: mental imagery, deep mental involvement and loyalty.}, keywords = {Ethnic tourism,Gender,Ecolodge,Gilan Province,Virtual Tourism,folklore}, title_fa = {نقش اقامتگاه های بومگردی در توسعه گردشگری قومی در زمان بحران: مطالعه موردی استان گیلان}, abstract_fa = {پاندمی کرونا در کوتاه ترین زمان تاثیرات گسترده و درازمدتی را بر زیست میلیاردها نفر در جهان گذاشته است. صنعت گردشگری یکی از مهمترین و بزرگترین کسب و کار آسیب دیده و زخمی در این فرایند بود و با توجه به سطح بسیار بالای کنش های انسانی جزو اولین صنایعی بود که تعطیلی را تجربه و آخرین صنعتی بود که به تدریج بازگشایی شد این پژوهش با رویکردی انسان شناختی و با نگاهی حساس به جنسیت به دنبال پاسخگویی به این پرسش است که دلالتهای پاندمی کرونا در اکوتوریسم (به طور خاص اقامتگاه های بومگردی) چه بوده و مسئولیت اجتماعی سازمان دردوران رکود ناشی از شیوع ویروس با چه مکانیسم هایی بازنمایی و عملیاتی شده استبه منظوربه دست آوردن دادههای این پژوهش معنامحور و کیفی از تکنیک اتنوگرافی مجازی استفاده شده است. در این راستا مصاحبه نیمه ساختار یافته با مدیران 15 اقامتگاه صورت گرفت و به منظور تدقیق یافته ها با مسئولین نهادهای ذیربط مصاحبه متخصص شده است.مدیران اقامتگاه های بومگردی مورد پژوهش در کنار دغدغه معاش، با اولویت قرار دادن شناساندن و ترویج شاخصه های فرهنگ و هنر بومی به بازنمایی فولکلور گیلان کمک شایانی مینمایند و فرایند یادگیری فرهنگی را در دوران تعطیلی ناشی از پاندمی کرونا به صورتی فربه تر در عرصه مجازی ادامه داده اند. به نظر می رسد مراکز بومگردی که بر مبنای مسئولیت اجتماعی سازمان عمل نمودند به صورت مستمر در سه بعد تصویرسازی ذهنی، درگیری عمیق ذهنی و تقویت وفاداری مشتریان به تولید محتوا در رسانه های مجازی اهتمام ورزیدند}, keywords_fa = {گردشگری قومی,جنسیت,اقامتگاه بومگردی,گیلان,گردشگری مجازی}, url = {https://www.jscm.ir/article_113885.html}, eprint = {https://www.jscm.ir/article_113885_72f01a3b3483dab11d332058d3e08a06.pdf} }